25–27 / 3 / 2024 - Kongresové centrum Praha
Daniel Stach promluví o tom, jak technologie změní svět. Miloš Čermák vás naučí, jak s AI líp psát, tvořit a přemýšlet. Michaela Kofroňová prozradí, proč brát mladou generaci vážně a budete asi i překvapeni, jak velká je její kupní síla. Honza Coufal a Milan Drozen ukážou novou případovou studii Bikero.cz, ve které připomenou důležitost obsahu značky a jak může ovlivnit její růst. Tenhle workshop je prostě pro ty, kteří hledají inspiraci a zároveň míň teorie a víc praxe. Zážitek zaručen.
Jaké jsou zahraniční trendy v samoobslužných pokladnách? Co ukazují zkušenosti a data z více než 50 realizací 24/7 obchodů v ČR a SR? Jak AI pomáhá při prevenci ztrát a snížení kriminality? Seznamte se s novinkami, jako je holografický self-checkout, a mnoha dalšími.
Již brzy by v České republice mohl fungovat systém zálohování PET lahví a plechovek řízený státem. Co konkrétně tento krok směrem k cirkulárnímu nakládání s obaly znamená pro prodejce, výrobce a zákazníky? V jaké fázi přípravy systému se aktuálně nacházíme a co obnáší zajištění vhodného sběru těchto obalů? V čem se inspirovat a z čeho se poučit v zahraničí? Přijďte diskutovat s hybateli této změny.
Český retail čekají velké změny – nové koncepty, digitalizace, tlak na větší udržitelnost. Na co se budeme muset soustředit, kde na to vezmeme lidi a kolik to bude stát? A budou na změny slyšet naši zákazníci?
Vystudoval ekonomii, diplomacii a žurnalistiku. V letech 2004–2006 byl náměstkem ministra financí ČR. Poté působil ve Světové bance, nejprve jako expert pro finanční služby v Praze, později v centrále Světové banky ve Washingtonu. V letech 2014–2017 pracoval jako státní tajemník pro evropské záležitosti při Úřadu vlády ČR a jako koordinátor digitální agendy ČR. V roce 2018 byl zvolen prezidentem Svazu obchodu a cestovního ruchu v ČR a v roce 2019 se stal i viceprezidentem evropské asociace EuroCommerce. Od roku 2020 je viceprezidentem Hospodářské komory ČR.
Společně poodhalíme skryté ekonomické a finanční výzvy, kterým země čelí v 21. století. Projdeme si nejenom oficiální zadlužení, ale také skryté aspekty, jako jsou modernizace dopravní infrastruktury a energetiky, změny ve školství a R&D, demografické změny a technologické výzvy. Jak se připravit na budoucnost?
Pracuje ve společnosti Deloitte na pozici hlavního ekonoma a ředitele v oddělení Clients & Markets. Věnuje se klientským službám v oblastech využívajících ekonomické analýzy, jako například oceňování, zpracování dopadových studií, ekonomických a statistických analýz, poradenství při fúzích a akvizicích či restrukturalizacích. Dříve působil jako ekonom v České národní bance, České spořitelně a na pozici hlavního ekonoma a člena představenstva ve společnosti Patria Finance. Je členem České společnosti ekonomické, vědecké rady České bankovní asociace a poradcem Hospodářské komory České republiky.
Digitální technologie mění modely práce a fungování firem už 40 let, ale přesto jsme stále na začátku. V loňském roce jsme vstoupili do finální fáze této transformace, která bude definována Umělou inteligencí. Ta přináší nutnost změn v našem chápání norem tvorby hodnoty, kvality, práce a její organizace a také našich společenských vztahů. Jak se k této výzvě postavit? A opravdu nás stroje nahradí?
Má zkušenosti jak z korporátního, tak startupového prostředí. Pracoval jako programátor, UX Designer a produktový manažer. Pracoval ve firmách jako je Sun Microsystems (dnes Oracle), MSD, Avast nebo Semantic Visions. Přes téma rizik umělé inteligence se v posledních letech dostal k širšímu tématu digitálních manipulací, výpočetní propagandy a dezinformací, o kterých spoluvytváří český podcast Kanárci v Síti a přednáší na FIT ČVUT předmět “Hacking mysli”. Na Retail Summitu názorně ukáže, že se AI nemusíme bát, budeme-li ji zavádět správně, a jak na to.
Moderní maloobchodní firmy, které hledají zdroje růstu, čelí výzvě: radikální změně chování zákazníků. Ať už je důvod jakýkoli (významný příklon k online nákupům, hledání výhodných nabídek v přitvrzující globální a lokální ekonomice nebo kombinace více faktorů), jedno je jisté – přibyly nové finanční tlaky. Abychom je zmírnili, musíme pochopit realitu současnosti a vyvinout určitou komerční kreativitu. Skutečný potenciál budoucnosti je viditelný pouze pro ty, kteří otevřou svou mysl novým možnostem. Příspěvek rozebere strategické důsledky nových způsobů podnikání a nastíní cestu, kterou se může zítra vydat každý z nás.
Je označován za jeden z nejdůležitějších hlasů v oboru. Je tvůrcem rámce ABCDE pro strategii v době nejistoty, autorem a publicistou. Svoji kariéru začínal jako právník specializující se na fúze a akvizice, než se přesunul do světa corporate governance a nakonec strategie. Je autorem knih The Gravity of e-Commerce, Strategy in Polemy a What do Do When You Don't Know What to Do.
Robotický sklad a smart expedice v lékárnách | Jan Žák, CEO, Dr.Max
Iniciativa České pole | Jan Jindra, Offer Management Director, Makro Cash & Carry ČR
SuperZoo: Samoobslužná prodejna 24/7 | Luboš Rejchrt, COO, Plaček Pet Products
Soutěžní přehlídku tří projektů nominovaných odbornou porotou uvede:
Martin Dolejš, Business Development Director CZ/SK, Mastercard
Na závěr budou účastníci hlasovat o vítězi kategorie.
Robotický sklad a smart expedice v lékárnách | Jan Žák, CEO, Dr.Max
Síť Dr. Max začala letos ve svých pobočkách (Roudnice, Brno, Šumperk, Chomutov) instalovat roboty zefektivňující příjem, skladové hospodářství i výdej léků. Naskladnění probíhá bezdotykově, evidence léků je absolutně přesná a při jejich výdeji nemusí lékárník ztrácet čas hledáním položky v zázemí, protože mu stačí pro balení sáhnout do podavače, který má za sebou. Lékárník se nevzdaluje od pultu, neztrácí přímý kontakt s pacientem po celou dobu expedice. Robotický sklad a expedici zavedl Dr. Max jako vůbec první síť v ČR. Instalace neznamená jen pouhé zprovoznění dodaného přístroje, ale zahrnuje i stavební úpravy, uskutečnění změn v dodavatelském režimu, značný upgrade používaného lékárnického software, nové pracovní postupy spojené s proškolováním personálu, který musí opouštět řadu zažitých stereotypů. Instalace jednoho robota si vyžaduje náklady v řádu milionů korun. V roce 2024 plánuje Dr. Max spustit robotický sklad a smart expedici nejméně v deseti lékárnách na území ČR.
Iniciativa České pole | Jan Jindra, Offer Management Director, Makro Cash & Carry ČR
ČESKÉ POLE je iniciativa velkoobchodu makro ČR, která má za cíl podporovat a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně tak usilovat o jejich místo v české kultuře a gastronomii. Během prvního roku fungování se iniciativě povedlo úspěšně podpořit české brambory, křen a česnek. Iniciativa usiluje o nahrazení dovážených surovin těmi českými. Iniciativa má pozitivně ovlivňovat rozvoj kultury jídla v ČR. Za rok svého působení se Iniciativa postarala o rozšíření pěstování odrůdy brambor Agria na hranolky a navýšila plochu, na které se tyto brambory v Česku pěstují. V restauracích, bistrech a provozovnách rychlého občerstvení pak 90tunová sklizeň nahradila hranolky dovážené z Nizozemska. Zároveň oživila pěstování českého křenu a nastartovala renesanci pravého českého česneku v podobě původních českých odrůd. V lednu roku 2023 se české brambory na hranolky podílely na celkových prodejích jen z 10 %, v současné době je to již více než polovina (56 %). Celkem zákazníci za 5 měsíců nakoupili o 28 % více brambor na hranolky než ve stejném období minulého roku. Iniciativa se postarala také o vyšší produkci a prodeje českého křenu.
SuperZoo: Samoobslužná prodejna 24/7 | Luboš Rejchrt, COO, Plaček Pet Products
Společnost Plaček otevřela během jednoho roku tři samoobslužné prodejny, které umožňují zákazníkům nakupovat i mimo standardní otevírací dobu 24/7. Super Zoo byl nejen první pet obchod s tímto konceptem v ČR, ale i v celé Evropě. Díky této inovaci se Super Zoo daří zvyšovat zákaznický komfort a vylepšovat služby zákazníkům. Relativně malá vstupní investice a jednoduchá technologie (vstup přes bankovní identitu) umožňuje výrazný přínos jak pro zákazníky, tak pro obchodníka, který zkrácením klasické otevírací dobyšetří mzdové náklady. V plánu je otevírat podobné prodejny v jednotkách ročně.Dále bude Super Zoo otevírat tyto prodejny nově i v menším formátu okolo 150 m2 a plánuje tak proniknout do centra větších měst či street retailu, kde dosud přítomný není.
Krize dopadající na životní náklady zanechala svůj otisk v rozhodování spotřebitelů po celé Evropě. Ještě před půl rokem každý pátý nakupující zvažoval změnu svého hlavního nákupního místa, čímž narušil zavedené zvyklosti. Nakupující začali se svými rozpočty nakládat obezřetněji – začali si hlídat ceny základního zboží, eliminovali zbytečnosti, nakupovali v blízkosti a, překvapivě, znovu objevili radost z drobných odměn a požitků. Nyní se nacházíme na pokraji bodu zlomu – střídmé racionální chování se zdá být za zenitem, a to navzdory přetrvávajícím finančním obavám. Přesto si nakupující z každé krize něco vezmou, poučí se a vzniknou nové návyky. Lenneke nás seznámí s tím, jak se daří českým zákazníkům, a odhalí strategické přístupy k (opětovnému) oslovení přelétavých zákazníků. Spoiler alert: Skutečná hodnota tkví v ocenění.
Lenneke poskytuje klientům co nejlepší vhled do předpokládaných klíčových trendů a budoucího směřování FMCG jako odvětví. Dále se věnuje komunikaci a aktivitám spotřebitelského panelu GfK zaměřeným na mapování změn spotřebitelského chování. V CPS GfK pracuje již více než 10 let, a to na různých pozicích v oblasti poradenství a klientského servisu. Dříve působila jako vysokoškolská lektorka mezinárodního obchodu a politiky v Mexiku.
Příspěvek představí inteligentní omnichannel platformu určenou pro maloobchodní značky, která usnadňuje propojení podnikání mezi zeměmi a jednotlivými systémy.
Působí šestým rokem jako ředitel IT v maloobchodním řetězci sportovního vybavení s pobočkami po celé Evropě. Předtím 12 let pracoval jako IT manažer společnosti Linet.
Před 20 lety založil společnost A3 Soft, která úspěšně vyvíjí komplexní platební a fiskální řešení pod značkou FiskalPRO a působí v 7 evropských zemích. V současné době zastává pozici CEO. Na slovenském trhu se mu podařilo ze společnosti vybudovat technologického lídra, přičemž zároveň určuje trendy v oblasti řešení pokladních systémů.
Jak se Legu daří růst díky otevřenosti novým technologiím a zákazníkům a jak toto nastavení mysli ve firmě prosadit? Ve společnosti, jejíž byznys se dvakrát zvedl doslova z popela, o tom ví více než dost. Podařilo se zde vytvořit kulturu, která se učí z chyb a je schopná překonat i řadu krizí. To vše díky „nastavení mysli“ na změnu uvnitř týmů a úlohu jejich lídrů. Dozvíte se také, proč je potřeba neustále inovovat produkty a jaké trhy v poslední době Lego otevřelo.
Působí jako viceprezidentka globálního marketingu společnosti Lego Group pro kategorii předškolních dětí a licenčních produktů. Ve firmě působí již osm let, vedla marketing v regionu REEMEA a více než tři roky pak řídila jako General Manager byznys Lego v ČR a SR. Zkušenosti nasbírala při působení na manažerských pozicích doma i v zahraničí například ve firmách Procter & Gamble, Coca-Cola nebo Plzeňský Prazdroj.
Jako s každou novou technologií jsou i se zaváděním umělé inteligence v byznysu spojená někdy až nerealistická očekávání. Jak rádi bychom byli, aby již brzy AI všechno dělala za nás! V retailu se ukazuje, že takto snadná cesta nevede k úspěchu, ten je třeba odpracovat. Už nyní nám AI pomáhá zpřesnit plánování poptávky a zkvalitnit vystavení zboží, musí být ale „nakrmená“ kvalitními daty. Jak tedy AI v retailu zavádět, aby to mělo smysl? A co bude vždy muset rozhodnout člověk?
Prodejna, kde byste si po zavírací době nakoupil bez nutnosti přítomnosti obsluhy se ještě před pár lety zdála jako hudba budoucnosti. Díky propojení moderních technologií je tento model nejen realitou, ale je také stále dostupnější i pro menší prodejny a dává ekonomický smysl i v malých obcích. Na základě desítek realizací a dat z nich získaných dat uvidíte, jak tyto inovace přijali čeští zákazníci, tak první modely návratnosti, a v neposlední řadě i výhled na budoucnost automatických prodejen.
Po studiu ekonomie a regionálního rozvoje na Univerzitě J.E.Purkyně a Masarykově univerzitě pracuje od roku 2004 ve spotřebním družstevnictví, kde od roku 2016 vykonává funkci předsedy Svazu českých a moravských spotřebních družstev. Dále působí v Konfederaci zaměstnavatelských a podnikatelských svazů, Svazu obchodu a cestovního ruchu, Hospodářské komoře, Družstevní asociaci a Asociaci českého tradičního obchodu. Jedním z jeho hlavních témat, kterému se věnuje po celou dobu jeho profesní kariéry, je problematika obchodní obslužnosti venkova.
Vystudoval Elektrotechnickou fakultu Západočeské univerzity v Plzni. Od roku 1996 se zabývá problematikou oběhu zboží ve velkoskladech a prodejnách. Je jedním ze zakladatelů a jednatelů společnosti P.V.A. systems, která vyrábí a dodává obchodní a pokladní systémy pro maloobchod i velkoobchod. Má bohaté zkušenosti v oblasti řízení prodejních řetězců, pokud jde o procesy a IT. V současné době vykonává funkci ředitele společnosti.
Abychom opravdu pochopili zákazníka, musíme nejdříve pochopit cestu, po které jde. Digitální transformace, která se objevuje napříč odvětvími, pokračuje extrémní rychlostí. Změny, které by dříve trvaly dekády, se nyní objevují v řádu měsíců. Které z těchto trendů ale přetrvají? Jaký dopad budou mít do retailu? Jak oslovovat nejmladší generace? Jak přistoupit k propojení digitálního a fyzického obchodu?
Svou kariéru začala v Sara Lee Corp., kde se devět let věnovala řízení marketingového oddělení textilních značek ve regionu CEE. Čtyři roky rozvíjela marketingové strategie pro nákupní centra CPI. Poté se začala věnovat poradenství, inspiraci a inovacím v rámci platformy Contagious. Zuzana nyní v agentuře Cheil pracuje hlavně na marketingových a komunikačních strategiích například pro Samsung a rozvoji retailové divize Cheil/Shoptect v rámci Evropy.
Jaký dopad mělo období vysoké inflace na rychloobrátkový sektor? Jak se to projevilo ve změnách nákupního chování Čechů? Přemýšlíte nad tím, jaké trendy a strategie budou dominovat v roce 2024, kdy se očekává pokles inflace? Objevte s námi, jak se mění dynamika trhu. Stále posilují prodeje podporované promocemi? Roste podíl privátních značek? Tato prezentace nabídne nejen nejčerstvější NIQ a GfK data, ale také představí očekávaný vývoj z pohledu jak samotných spotřebitelů, tak lídrů českého maloobchodního trhu. Tyto možné scénáře budoucího vývoje v české rychloobrátce vám poskytnou unikátní a cenné informace pro vaše rozhodování a strategie.
Vloni oslavila 10leté výročí v NIQ, přičemž většinu svého působení se starala o klienty z řad výrobců. V minulém roce se přesunula „na druhý břeh“ a vede tým analytiků, který plní každodenní potřeby maloobchodních řetězců a poskytuje jim analytické služby a doporučení. Pomáhá tak klientům v dosažení jejich ambiciózních cílů.
Jak bude vypadat retail za 10 let při zachování a extrapolaci současných trendů? Jaký bude dopad těchto trendů na zákaznickou zkušenost? Jak se změní obchodní business model retailu a jaké jsou jeho možnosti? Přinese budoucnost zcela nové požadavky na leadership a firemní kulturu? Jak se nenechat zaskočit a být na tuto změnu co nejlépe připraven?
Pojďte se s námi podívat na vizi budoucnosti retailu a následnou panelovou diskusi s experty z oboru.
Celý program probíhá v angličtině.
Kdo chce uspět se svojí značkou v dnešním přesyceném a roztěkaném světě, musí vystupovat a mluvit jasně, srozumitelně a otevřeně. Zároveň váš marketing musí být otevřený směrem ke změnám a inovacím. Podíváme se na konkrétní příklady rostoucích značek a budeme diskutovat nové přístupy k marketingové strategii založené na důkazech o tom, jak zákazníci nakupují.
Special guest: Jana Kirschner
První dáma slovenského popu. Popularitu si získala v roce 1999 albem V cudzom meste, za které získala ceny Hudobnej akadémie ve dvou kategoriích: Umělec roku a Album roku. Letos vydává album Obyčajnosti.
Rozvoj technologických inovací a měnící se nákupní zvyklosti zákazníků činí z e-commerce nejdynamičtější součást obchodu. Původně roztříštěný trh s desítkami tisíc e-shopů se konsoliduje, obchodníci spolupracují, na on-line trh vstupují kamenné obchody. Zákazníci zvyšují tlak na rychlost expedice, přesnost doručení a informovanost o dodavatelském procesu. Jak optimalizovat svoji omnichannel prodejní strategii?
Ať jste velcí, nebo malí, dopřejte vašemu zákazníkovi pocit výjimečnosti. Jaké technologie vám pomohou stát se obchodníkem budoucnosti? Jaké nástroje použít pro měření a analýzu zboží a zákazníků? Jak je integrovat do standardního vybavení prodejny? Jaké jsou reálné zkušenosti s provozem 24/7 bezobslužné prodejny a kolik stojí? Kdo a proč nechce používat systémy pro bezobslužný nákup? Jak automatizovat on-boarding a zatraktivnit omnichannel? Má hyperpersonalizace vliv na zákaznickou loajalitu? Jak pomocí predikce omezit plýtvání? Co všechno se kdy pokazilo a jak jsme si s tím poradili?
Nejen díky evropské legislativě, ale i zájmu zákazníků se procesy související s pěstováním potravin dostávají stále více do hledáčku výrobců a obchodníků. Společně totiž budují pořád se zkracující řetězec, po kterém putují potraviny na naše stoly. Neřeší se pouze lokální původ a kvalita potravin, ale také ochrana půdy a podpora biodiverzity pro její budoucí využití a soběstačnost. Přijďte se inspirovat příklady, jak konkrétně může spolupráce retailu a farmářů na této cestě vypadat.
V časech inflace a klesající kupní síly dochází opět ke zvýšení podílu zboží prodávaného ve slevových akcích. Co ale dělat, když už nyní je 62% podíl prodejů v promocích v České republice světovým primátem? Pojďme se opřít o fakt, že až 90 % nákupního rozhodování je tvořeno podvědomě, na základě smyslových vjemů a emocí. A k podpoře emotivních rozhodování využít data, která o zákaznících máme.
Neustále se měnící vstupní podmínky, výkyvy v dodávkách, špatně předvídatelná poptávka, trvalá nejistota. To klade vysoké nároky na flexibilitu firem, jejich organizační strukturu a schopnost vytvářet odolné dodavatelské řetězce. Na co se dnes zaměřit z pohledu řízení nákupu a logistiky? Jak mohou při spolupráci s dodavateli napomoci moderní technologie? Diskuse o řešeních, které mohou firmám zajistit konkurenceschopnost v dlouhodobém horizontu.
Technologie pomáhají retailu být efektivnější, poptávka po lidech však stále přetrvává. Stejně jako dlouhodobá výzva, jak tento segment zaměstnanecky zatraktivnit. Společně s diskutujícími rozebereme, jak lidi v retailu motivovat a nabídnout jasnou vizi jejich pozice v něm i v budoucnosti, kde rozehraje nové karty umělá inteligence. Nebude chybět ani téma generace z a to, jak úspěšně integrovat mladé lidi do pracovních týmů.